Een aantal van mijn opdrachtgevers voor arbeidsmarktcommunicatie:
INSTITUUT MIJNBOUWSCHADE GRONINGEN
(1.000 medewerkers)
🧩 Opdracht: Strategie en uitvoering arbeidsmarktcommunicatie & borgen binnen de organisatie
🧠Aanpak
* Opstellen en implementeren arbeidsmarktcommunicatiestrategie
* Employer branding: activiteiten gericht om het werkgeversmerk nadrukkelijk neer te zetten
* Ontwikkelen arbeidsmarktconcept
* Verlevendigen en professionaliseren Werken bij-pagina
* Opzetten en uitvoeren van ‘collega’s werven collega’s programma’ (referral programma)
* Organisatie en communicatie rondom externe events
* Actieve inzet van social media
* Uitbouwen samenwerking tussen P&O en communicatie
🌟Resultaten
* Toegenomen zichtbaarheid werkgeversmerk
* Hoge betrokkenheid medewerkers bij referral programma en aangenomen kandidaten
* Werken bij-pagina met meer en duidelijke content, verhalen, foto’s
* Afwisselende content op LinkedIn en toename aantal volgers en respons
* Vacatures die meer opvallen en meer juiste sollicitanten
* Goed bezochte stand IMG op banenbeurzen en op MBO-, HBO- en WO dagen
* Groot aantal deelnemers bijeenkomst Week van de Uitwisseling
* Borging arbeidsmarktcommunicatie binnen Corporate Communicatie
WONINGCORPORATIE LEFIER
(400 medewerkers, grootste woningcorporatie in Noord-Nederland)
🧩 Opdracht: Arbeidsmarktcommunicatie opzetten & ontwikkelen arbeidsmarktconcept
🧠Aanpak
* Ontwikkelen werkgeverspositionering en werkgeversmerk
* Intern laden van het concept ‘Lefhebbers’
* Ontwikkelen en lanceren arbeidsmarktconcept
* Werken bij-pagina
* In- en externe campagnes
* Nauwe samenwerking met P&O, communicatie en directie
🌟Resultaten
* Nieuw en opvallend arbeidsmarktconcept ‘Lefhebbers’
* Inzet social media
* Werken bij-pagina met afwisselende content
* Toename aantal volgers op LinkedIn en Instagram
Wil jij hier ook met een succesverhaal staan?
Neem dan contact met mij op!